Translate

۸ آبان ۱۳۹۷

جنبش تبر سبز" برای حیات دوباره جنگل‌ها در مریوان اعلام موجودیت نمود.

Add caption
آژانس کُردپا: جوانان روستای "سردوش" از توابع بخش خاومیرآباد مریوان با شکستن تبرها و ارەها، برای حفاظت از جنگل‌ها پیمان برادری بستند.
روز دوشنبه هفتم آبان‌ماه، مردم روستای "سردوش" از توابع بخش خاومیرآباد مریوان طی مراسمی تبرها و اره‌های خود را به منظور آشتی با طبیعت شکستند.
این مراسم با همکاری انجمن سبز چیا مریوان با عنوان "آشتی با طبیعت" برگزار که با استقبال پرشور مردم روستای "سردوش" روبه‌رو شد.
  
نمایندگان مردم روستای "سردوش" و انجمن سبز چیا مریوان ابراز امیدواری کردند که "جنبش تبر سبز" ادامه پیدا کند و در روستاهای دیگر نیز شاهد قطع روند تخریبی جنگل‌ها بوده و تاریخی از آبادانی و رشد جنگل‌ها را از این به بعد با همت مردم شاهد باشیم.

محمد ناجی کانی سانانی با اشاره به نقش تبر در هرس و زیباسازی جنگل و اهمیت گلازنی در زندگی مردم روستا خاطر نشان کردند که تبر سبز، تبری خواهد بود که هیچگاه به منظور تخریب و از بین بردن بر تنه درختان فرود نخواهد آمد.
 در این مراسم چندین برنامه اجرا که مهم‌ترین آنها شکستن دو اره برقی از سوی "پیمان نیکخواه" و "ایوب قادری" و همچنین چندین تبر توسط "معتصم کیوان"، "امید رحمانی" و "کیوان قبادی" بود که با تشویق حاضرین همراه بود. این شهروندان، هدف خود از این اقدام را "پشیمانی از تخریب و سعی به آبادانی دوباره جنگل" اعلام کردند و به حضار قول دادند تا در راهی غیر از آبادانی و حیات دوباره جنگل گام بر ندارند. در این مراسم دختران سردوش سرودی با مضمون آبادانی و توسعه اجرا کردند و پسران نوجوان این روستا با اجرای تئاتر محیط زیستی در رابطه با اهمیت جنگل و نقش افراد در حفاظت آن اجرا کردند. چندین تن از معتمدین مردم روستای "سردوش" و اعضای انجمن سبز چیا نیز با ایراد سخنرانی برای حضار نکاتی مهم در رابطه با اهمیت بنیاد گذاشتن سرزمینی زیست محیطی را گوشزد کردند. این مراسم با خواندن شعر و سرود از سوی حاضرین در ساعت ١٨ پایان یافت.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...