Translate

۲۸ مهر ۱۳۹۷

ماموران امنیتی شش شهروند بهائی را در شیراز بازداشت کردند.

در ادامه برخوردهای قضایی و امنیتی با اقلیت بهائی، شش شهروند بهائی در شیراز بازداشت شدند.


 


به نوشته وبسایت خبری هرانا، که اخبار حقوق بشر در ایران را منتشر می‌کند، طی روزهای اخیر تا روز دوشنبه ۲۶ شهریور، شش شهروند بهائی در شیراز به نام‌های سودابه حقیقت، نوید بازماندگان، بهاره قادری، الهه سمیع‌زاده، احسان محبوب راه‌وفا و نورا پورمرادیان بازداشت شدند.

این شهروندان بهایی توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده اند. هنوز از علت دستگیری این شش نفر اطلاعی در دست نیست.

در سالهای اخیر برخوردهای امنیتی، قضایی با بهائیان و آزار این شهروندان به شکل های مختلف از جمله محرومیت از حق تحصیل و کار، به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

هرانا در گزارش دیگری همچنین اعلام کرده است که محرومیت دست کم ۵۱ نفر از بهائیان پذیرفته شده کنکور سراسری امسال از ادامه تحصیل، محرز شده است.

سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر و وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا برخورد حکومت جمهوری اسلامی با بهائیان و نقض حقوق شهروندی آنها را محکوم کرده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا، در گزارش سالانه بین المللی آزادی مذهبی در مورد وضعیت بهائیان در ایران نوشته است که بهائیان بیش از همه اقلیت های مذهبی در ایران تحت آزار و اذیت شدید حکومتی قرار دارند، حکومت آنها را به رسمیت نمی شناسد و آنها را از حقوق سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی خود محروم کرده است.

بر اساس همین گزارش طی ده سال گذشته بیش از هزار نفر از بهائیان به طور خودسرانه بازداشت شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...