Translate

۷ آبان ۱۳۹۷

عبدالله بزرگزاده به دادگاه احضار شد

 عبدالله بزرگزاده، فعال مدنی توسط شعبه ۱۰۶ دادگستری زاهدان به اتهام “اخلال در نظم عمومی” به دادگاه احضار شد.


 عبدالله بزرگزاده که در جریان تجمع حمایت از دختران ایرانشهر بازداشت و چندی پیش با قرار وثیقه آزاد شده بود طی ابلاغیه‌ای به دادگستری زاهدان احضار شد.
این ابلاغیه که از سوی شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری زاهدان ارسال شده است از نامبرده خواسته در تاریخ ۱۸ مهرماه ۱۳۹۷، خود را به دادگاه معرفی کند.

اتهام وی “اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی شهرستان ایرانشهر” عنوان شده است.
گفتنی است که عبدالله بزرگ‌زاده در تاریخ ۲۷ خردادماه ۱۳۹۷، در تجمع مدنی حمایت از دختران ایرانشهر بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان منتقل شد.
این تجمع در پی فراخوان‌هایی در شبکه‌های مجازی برای پرسشگری از فرماندار و مسئولان شهر ایرانشهر در خصوص ناامنی‌های اخیر این شهر پس از آن شکل گرفت که مولوی طیب ملازهی امام جمعه مسجد نور این شهر خبر از تجاوز به ۴۱ دختر توسط یک باند دارای زر و زور خبر داد.
سپاه پاسداران تیر‌ماه سال جاری از بازداشت تعدادی از سرشاخه‌های رسانه‌های خارجی خبر داده بود و ویدیویی از اعترافات عبدالله بزرگزاده و ۶ نفر از افرادی که پس از تجمع روز یکشنبه ۲۷ خردادماه در حمایت از دختران ایرانشهر بازداشت شده بودند، منتشر کرد.
سازمان عفو بین‌الملل نیز طی بیانیه‌ای که در تاریخ ۱۳ تیر‌ماه سال جاری منتشر کرد خواستار آزادی این فعال مدنی شده بود.
همچنین پیشتر نیز بیش از یکصد فعال مدنی و مدافع حقوق بشر شناخته شده با انتشار بیانیه‌ای این رفتار دستگاه امنیتی را محکوم کرده و “خواهان آزادی فوری عبدالله بزرگزاده، شناسایی و مجازات متجاوزین به زنان و دختران و حمایت از قربانیان تجاوز در این منطقه” شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...