Translate

۲۶ مهر ۱۳۹۷

تائید بازداشت یک استاد دانشگاه امپریال لندن و فعال ضد تحریم ایران توسط سپاه.

بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرد خواهان دریافت سریع اطلاعاتی درباره بازداشت استاد یکی از دانشگاههای لندن در ایران شده است.
به گزارش کمپین حقوق بشر در ایران، عباس عدالت استاد علوم کامپیوتری امپریال کالج لندن و فعال ضد تحریم و اقدام نظامی علیه ایران ۲۶فروردین در تهران بازداشت شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا در لندن گفت: ما سریعاً خواهان اطلاعاتی از سوی مقامات ایران درباره گزارش دستگیری یک بریتانیایی ایرانی تبار در ایران هستیم.
کمپین حقوق بشر در ایران می گوید ماموران دولت ایران به خانه آقای عدالت در تهران حمله کرده و کامپیوتر و سی دی های وی را با خود برده اند.

در گذشته تعدادی از شهروندان بریتانیایی ایرانی تبار در ایران بازداشت و زندانی شده اند که سرشناس ترین آنها نازنین زاغری راتکلیف است که دو سال پیش با اتهاماتی کلی دستگیر و در دادگاهی غیر علنی به ۵ سال زندان محکوم شد.
کمپین حقوق بشر در ایران پیشتر تائید کرد توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و بازداشت شده است.
عباس عدالت سال ۲۰۰۵ یک نهاد غیردولتی در لندن به نام جنبش ضد تحریم و مداخله نظامی در ایران موسوم به CASMIIرا تاسیس کرد و خواستار رفع تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی و جلوگیری از دخالت نظامی در ایران شد. در این سایت افرادی چون محمد مرندی فرزند وزیر بهداشت سابق ایران و از افراد نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی مقالاتی دارند.
آقای عدالت در سالهای گذشته بارها به ایران سفر کرده است.
بازداشت وی در ادامه بازداشت افراد دو تابعیتی است که بعضا با مقامات دولتی ارتباط دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...