Translate

۲۴ مهر ۱۳۹۷

بیانیه زندانیان محکوم به اعدام برای لغو حکم اعدام : 40 سال اعدام و کشتار سیستماتیک و در ملا عام در ایران را متوقف کنید.........

لغو حکم اعدام در سراسر ایران
در آستانه ۱۰ اکتبر روز جهانی مبارزه بر علیه خشونت و مجازات اعدام ما جمعی از زندانیان محکوم به اعدام در زندانهای سراسر ایران اعلام میداریم که :
– در حالیکه تعداد ۱۷۶ نفر از هم‌زنجیرانمان طی نیمه اول سال ۲۰۱۸ اعدام شده اند.
– در حالیکه به‌رغم فراخوانهای مکرر بین‌المللی، رژیم ایران در وحشت ازقیام اقشار مختلف مردم و خشم و نفرت عمومی از این رژیم و برای ایجاد جو رعب و وحشت و ممانعت از قیام دست به اعدام زندانیان میزند که نمونه آن اعدام اخیر ، سه زندانی سیاسی کرد رامین حسین پناهی ، زانیار مرادی و لقمان مرادی در زندان گوهردشت کرج بود .
– در حالیکه خانم باشله کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد نسبت به اعدام نوجوانان زیر 18 سال در ایران به دولت ایران هشدار داد.
– در حالیکه اعتصاب کامیونداران از اول مهر ماه تا کنون به بیش از سیصد و ده شهر ایران کشیده شده است؛ تا کنون حدود ۲۵۰نفر دستگیر شدند و کامیونداران اعتصابی به اعدام تهدید شده اند .
– در حالیکه ما جزو هزاران زندانی در سراسر ایران هستیم که پشت میله‌های زندانهای مخوف در انتظار مرگ نشسته‌ایم و در لحظاتی بسر میبردیم که مثل زانیار مرادی که چندی پیش اعدام شد و نوشت:
«۹ سال گذشت ۹سال که شب و روزش را با حکم غیر انسانی اعدام سپری کردم. در این مدت طولانی … خیلی شب ها حتی به دار آویزان شدن خود را دیده ام.۹ سال است که شب و روزش به چوبه دار و طنابی که قرار است آنرا به دور گردنم بیاندازند می اندیشم … هر بار با اعدام کردن جوانان در این سرزمین احساس میکردم که نوبت من هم فرا رسیده است…
لذا ما جمعی از زندانیان محکوم به اعدام در زندانهای سراسر ایران خواهان موارد زیر هستیم :
– از تمامی جوامع حقوق بشری ، مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران ، روزنامه نگاران و رسانه ها خواهان محکومیت این اعدامها و اقدام فوری برای توقف این جنایتهای قرون‌وسطایی در قرن بیست و یکم میباشیم.
اکنون اعدام به صورت ابزاری در دست حاکمان مستبد ایران برای تثبیت حاکمیت خود و سرکوب مردم در آمده است. اعدام زندانیان ، قتل سیستماتیک و دولتی محسوب می شود که روزانه در ایران شاهد آن هستیم. چوبه‌های دار پاسخ و راه‌ حل مشکلات مردم ایران نیست.
ما به عنوان زندانیانی که طی سالیان، شب و روزمان با اعدام و مرگ عجین شده است، خانواده همه زندانیان محکوم به اعدام و خانواده زندانیان و کلیه فعالین سیاسی و حقوق بشری را فرا می‌خوانیم که علیه اعدام یک صدا شوند. و مردم ایران را در عقب راندن این بلیه تاریخی یاری کنند.
جمعی از زندانیان محکوم به اعدام در زندانهای سراسر ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...