Translate

۱۰ خرداد ۱۳۹۹

رها کردن ۳۰ نفر مبتلا به کرونا در بند عمومی زندان ارومیه و خشم و اعتراض زندانیان

۳۰نفر از زندانیان در بند ۱۵ زندان مرکزی ارومیه ، بعلت وضعیت بد جسمی با علائم کرونا و با تب بالا به بهداری زندان مراجعه کرده و خواستار تعیین تکلیف وضعیت خودشان شدند، اما تا لحظه انتشار این خبر هیچ اقدامی در رابطه با آنها صورت نگرفته و تمامی آنها در بند عمومی و در میان سایر زندانیان رها شده اند.
رها کردن ۳۰ نفر مبتلا به کرونا در بند عمومی زندان ارومیه و خشم و اعتراض زندانیان



 صبح روز يكشنبه چهار خرداد۹۹، در بند ۱۵ زندان مرکزی اروميه ، ۳۰ نفر از زندانیان به علت وضعیت بد جسمی  مشكوك به كرونا با علائم تب بالا و عطسه، به بهداری زندان مراجعه کرده و خواستار تعيین تكليف وضعیت خود شدند.

اما عوامل و ماموران حکومتی در زندان پنهانکاری کرده و هر ۳۰ نفر را به جمع زندانیان بازگرداندند.

سایر زندانیان وقتی ازا ین پنهانکاری مطع شدند دست به اعتراض زده و با فریاد و فحش و ناسزا، خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان مشکوک به کرونا  شدند. اما پزشک زندان به نام کاظم زاده از معاینه زندانیان سرباز زد.

این مساله موجب خشم زندانیان شد و به سمت افسر نگهبان حمله ور شدند. نگهبانان زندان سراسیمه از شورش و خشم زندانیان،‌ پزشک زندان را آوردند تا زندانیان بیمار را معاینه کند.

در این معاینه سطحی مشخص شد که ۳۵ تن از زندانیان مشکوک به کرونا هستند و بایستی سریعا به بیمارستان بیرون زندان منتقل شوند.

قابل توجه اینکه هیچیک از ۳۵ زندانی مشکوک به کرونا تاکنون قرنطینه نشده و به بیمارستان منتقل نشده اند.

به دنبال این خبر، روز سه شنبه ۶خرداد، شماری از زندانیان در بندهای دیگر مانند بند ۱۴ و بند یک سلامت، در وحشت از آلودگی کامل به کرونا در راهروها و دم درب ها شب را به سحر رساندند.

شایان ذکر است در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۹۹ زندانیان زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به عدم رعایت بهداشت و فاصله میان زندانیان دربند دست به شورش زده بودند.



ما از همه ارگانهای حقوق بشری میخواهیم برای نجات جان زندانیان در زندانهای ایران اقدام فوری بعمل بیاورند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...