Translate

۴ خرداد ۱۳۹۹

تغییرات اقلیم می‌تواند باعث خشکسالی یا سیل و زلزله شود

 تغییرات اقلیم می تواند باعث خشکسالی و یا سیل و زلزله در آسیا و آفریقا شود

 این موضوع می‌تواند اثرات بسیار جدی بر روی زندگی مردم دنیا داشته باشد و باعث خشکسالی و یا سیل در آسیا و آفریقا شود. این موضوع یک تهدید بسیار جدی برای انسان ها است که می تواند به آواره شدن بیش از 200 میلیون نفر بیانجامد. درواقع این اتفاق کشورهای فقیر را نشانه خواهد گرفت چرا که آسیب پذیری آن ها بیشتر است.

آب شدن ذخایر یخی دنیا باعث افزایش گاز متان و گرم شدن زمین می شود.
تداوم حیات به شرط سازگاری علمی با تغییر اقلیم - ایرنا

چاره اندیشی درخصوص این موضوع بسیار اضطراری است؛ آب شدن ذخایر یخی دنیا یک تهدید جدی است که باعث افزایش گاز متان و در نتیجه گرم شدن زمین می شود که ادامه این روند می تواند زمین را با مشکلات اساسی رو به روکند. بنابراین باید تلاش شود، حداکثر ظرف 25 سال آینده تولید گازهای گلخانه ای به صفر تبدیل شود تا زمین فرصت بازیابی خود را پیدا کند.

 تغییرات اقلیم باعث اپیدمی ویروس هایی همچون ویروس کرونا می شود.

امروزه در تمام دنیا هر روز رسانه های مختلف اخبار کرونا را پوشش می دهند، اما از خطر تغییر اقلیم غافل شده اند، موضوعی که حتی احتمال می رود باعث اپیدمی هایی همچون ویروس کرونا و یا شیوع سایر ویروس ها هم باشد؛ چرا که این پدیده اثرات مستقیمی روی زندگی حیوانات می گذارد.

ما نیازمند یک نهاد بین المللی در زمینه ساختار اخلاقی و همبستگی جهانی هستیم.

 ما در شرایط خطرناکی به سر می بریم که زندگی و آینده بشر را تهدید می کند.

 دانشمندان از دهه ٣ میلادی معتقد بودند که نگاه پیشرفت و توسعه به مسائل اقتصادی است اما امروزه با گذشت زمان، متوجه اثرات سوء تکنولوژی بر تغییرات اقلیم می شویم.

 مهم‌ترین عامل در افزایش حساسیت انسان‌ها به تغییرات اقلیم، رسانه‌ها هستند.

 چطور می شود حساسیت اخلاقی در مورد تغییر اقلیم در میان انسان ها بالاتر برود؟؟
 مهم ترین عامل در این زمینه رسانه ها هستند و باید از ظرفیت آنهابه  بهترین شکل ممکن استفاده شود، یکی از مشکلات اساسی در این خصوص اثرگذاری بنگاه های مالی و اقتصادی در تصمیم گیری سیاستگذاران است. در صورتی که آن ها هرگز حساسیت های دانشمندان در این حوزه را درک نمی کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...