Translate

۷ خرداد ۱۳۹۹

سهیلا حجاب: من را با موهایم روی آسفالت کشیدند و با صورت خونین به قرچک ورامین منتقل کردند

سهیلا حجاب وکیل دادگستری و زندانی سیاسی بعد از خروج از دادگاه تجدید نظر بصورت وحشیانه ای توسط عوامل سپاه پاسداران و بازجویان زندان مورد ضرب و شتم و هتاکی قرار گرفت و در حالیکه با موهایش او را روی زمین می کشیدند با صورت خونین بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.
سهیلا حجاب من را با موهایم روی آسفالت کشیدند و با صورت خونین به قرچک ورامین منتقل کردند



 روز شنبه ۳خرداد۹۹ بعد از پایان دادگاه تجدید نظر خانم سهیلا حجاب وکیل دادگستری، وقتی که وی از ساختمان دادگاه خارج شد توسط عوامل سپاه ثارالله تهران به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. آنها در حالیکه سهیلا را از موهایش روی آسفالت می‌کشیدند و به شدت او را مضروب کرده و حتی کفش و جورابش از پایش در آمده بود، او را به زندان قرچک ورامین منتقل کردند. در میان ضاربین، بازجوی سهیلا حجاب حضور داشت و وی را تهدید به حذف فیزیکی در زندان قرچک ورامین کرد.

بنا به گفته سهیلا حجاب، برای او پرونده جدیدی باز کرده اند و بازجویش او را به حذف فیزیکی در زندان قرچک ورامین توسط افرادیکه با جرائم خطرناک در این زندان محبوس هستند کرده است.

سهیلا حجاب در تماس تلفنی از زندان قرچک ورامین اعلام کرد که فردا یا پس فردا او را به خانه های امن سپاه برای بازجویی منتقل خواهند کرد و سپس به انفرادی‌های طولانی مدت محکوم خواهد شد.

وی از همه وجدانهای بیدار درخواست کرد که در رسانه ها صدای او باشند.

سهیلا حجاب  در تماسی از داخل زندان قرچک ورامین گفته است:

«من سهیلا حجاب هستم از زندان قرچک ورامین تماس میگیرم، روز سه شنبه به من ابلاغیه دادند برای دادگاه تجدید نظر به تهران بیایم، شنبه آمدم حکمی که در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب صادر شده برای من در دادگاه تجدید نظر تاییدش کردند ولی به محض خروجم از دادگاه توسط سپاه ثارالله تهران بازداشت شدم بدون هیچ دلیل و توضیح قانونی، و توی خیابون با کتک کاری من رو روی آسفالت خیابان با مو می کشیدند و بقیه شون با مشت و لگد توی سر و صورت و توی پهلوی من می زدند کلی من را کتک زدند و سر و صورتم را خونین کردند و با این حالت بدون کفش و جوراب من را به قرچک ورامین بردند. پرونده جدیدی برای من درست کردند که هیچ ربطی به پرونده تایید شده من ندارد این خواست بازجوی من است، او بارها منرا تهدید کرده که اقدام به حذف فیزیکی من میکند در قرچک ورامین توسط افرادی با جرائم های خطرناک،
فردا یا پس فردا منرا می برند دادسرا  قطع به یقین صد روی صد منرا به خانه های امن سپاه ثارالله می برند برای بازجویی و انفرادی های طولانی مدت.
میخواهم از خودم اطلاعاتی بیرون بدهم.
بازجوی من باید پاسخگو باشد که به چه علت بدون هیچ دلیل قانونی من از دادگاه تجدید نظر خارج شدم بدون هیچ جرمی بدون اینکه هیچ جرمی مرتکب بشوم، اقدام به ضرب و شتم من و فحش و کتک کاریم کف خیابان میکند و با اون حالت بد بدون کفش و با مو روی خیابون بکشند و با مشت بزنند توی سر و صورت و پهلوی من و به خون بیندازند و من را منتقل کنند به قرچک ورامین؟ بازجوی من و نیروهای اطلاعاتی باید پاسخگو باشند. فردا می برندم دادسرا که ببرند خانه های امن  سپاه پاسداران برای بازجویی.
شایان ذکر است این فعال سیاسی پیش از این و برای اولین بار در تاریخ ۷ دی‌ماه ۱۳۹۷, در شیراز بازداشت شد و پس از طی مراحل بازجوئی و تکمیل پرونده به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده بود.

برای دومین بار در تاریخ ۱۶ خردادماه ۱۳۹۸, در منزل شخصی خود توسط ماموران اطلاعات سپاه از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” بازداشت شده و پس از اتمام مراحل بازجوئی به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود.

در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۸, سهیلا حجاب که از خردادماه ۹۸ در بازداشت اطلاعات سپاه بسر می برد پس از گذشت بیش از ۸ ماه از زمان بازداشت با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۳ میلیارد تومان بطور موقت از بازداشت آزاد شد.

سهیلا حجاب در نامه ای با تیتر « از هیبت قلم، فرعون اگر بر تخت نلرزد دیگر جهان ما به چه ارزد؟»  از زندان اوین از جمله نوشته بود:

«این سرزمین که از آتش ستم و بیدادگری می‌سوزد روزی سبزه‌زار عدالت و آزادی خواهد شد، همه ما برای نیل به آرمان های شکوهمند حقوق بشری، آزادی توام با عدم خشونت و دنبال نمودن حقیقت زاده شده‌ایم و اگر روحمان از این آرمان شعله‌ور شود انتقال سیاسی جامعه از دیکتاتوری و استبداد به جامعه مبتنی بر حقوق مدنی و صلح سرعت خواهد گرفت که در آن حق شناسایی شخصیت حقوقی هر فرد، حق آزادی و امنیت افراد و مصون ماندن از تعرض مورد احترام قرار خواهد گرفت.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...