Translate

۶ خرداد ۱۳۹۸

بازداشت سه فعال مدنی اهل سنندج از سوی وزارت اطلاعات

نگاهی به حقوق بشر کردستان ایران ؛ شنبه , ۴ خرداد , ۱۳۹۸ ؛ داوود احمدی، صلاح ساعدی و حیدر ساعدی ، سه فعال مدنی از سوی نیروهای امنیتی در شهر سنندج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.


به گزارش نگاهی به حقوق بشر کردستان ایران ؛ سه فعال مدنی ، اهل سنندج به نامهای ” داوود احمدی ” ، ” صلاح ساعدی ” و ” حیدر ساعدی  ”  اهل روستای (  گاودره )از توابع دهستان سراب قامیش ، توسط نیروهای امنیتی بدونه مجوز قضایی بازداشت شدند.
یک منبع مطلع در اینباره به گزارشگر ما گفت : ««این افراد توسط افراد لباس شخصی و به اتهام ( اقدام علیه امنیتی ملی از طریق همکاری با احزاب کردی ) بازداشت شده اند .ناگفته نماند هنوز مصادیق اتهام این افراد محرز نیست»».
به گفته ی منابع مطلع ، آقای حیدر ساعدی ، فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه پیام‌نور سنندج می‌باشد. هنوز از محل نگهداری و سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست .
در همین راطه نیز ،روز پنجشنبه  , ۲ خرداد , ۱۳۹۸ ؛ ریبوار منبری، ادریس منبری و زهرا محمدی ، سه تن از اعضای انجمن مدنی ( نوژین ) در شهر سنندج از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.و هنوز از سرنوشت و اتهامهای انتسابی به این افراد نیز اطلاع دقیقی در دست نیست .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...