Translate

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

مامور منابع طبیعی مریوان مورد ضرب و شتم قرار گرفت

سعدی نقشبندی اظهار داشت: فردی با هویت معلوم در روستای کانی سانان مریوان اقدام به حصارکشی، تخریب و قطع اشجار جنگل کرده بود که مامور اداره منابع طبیعی شهرستان در حین گشت زنی متوجه موضوع شده و به او تذکر لسانی می دهد ولی این فرد با مامور درگیر و او را مورد ضرب و شتم قرار داد.

وی با اشاره به اینکه این متهم پس از ضرب و شتم مامور اقدام به تهدید کارکنان منابع طبیعی کرده و از محل متواری شده است، افزود: مامور آسیب دیده که از ناحیه سر و صورت زخمی شده بود به بیمارستان منتقل و پرونده از طریق مراجع قضایی در حال بررسی است.
نقشبندی اضافه کرد: هم اکنون مراجع قضایی حکم جلب متهم را صادر کرده و نیروهای انتظامی نیز در حال تعقیب متهم هستند.
وی با بیان اینکه فرد ضارب در سال گذشته نیز اقدام به تخریب 6 هزار و 374 متر مربع از اراضی منابع طبیعی کرده و 400 اصله نهال و 80 اصله درخت بلوط را قطع کرده بود، افزود: این پرونده نیز هم اکنون در کنار پرونده ضرب و شتم در حال بررسی است.
به گزارش ایرنا، از مساحت 2 میلیون و 937 هزار هکتاری استان کردستان، بیش از 374 هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد، جنگل های این استان که جزو جنگل های زاگرس شمالی به حساب می آیند، در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.
جنگل های این استان که بخشی از جنگل های غرب کشور را تشکیل می دهد بیشتر اطراف شهرهای بانه و مریوان واقع شده است و بعد از جنگل های شمال کشور در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...