Translate

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

کشته شدن یک شهروند بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی در نیکشهر

روز جاری، نیروهای انتظامی در شهرستان نیکشهر یک خودروی حامل سوخت را هدف تیراندازی مستقیم قرار دادند، در جریان این تیراندازی راننده خودرو جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، ظهر امروز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸، یک سوخت بر بلوچ به نام “یحیی فقیری، فرزند ایوب، ۲۰ ساله، اهل و ساکن جکیگور از توابع شهرستان سرباز” بر اثر شلیک مستقیم ماموران یگان تکاوری نیکشهر در آتش سوخت و کشته شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “این اتفاق در ۱۵ کیلومتری نیکشهر رخ داد. ماموران به سمت خودروی یحیی فقیری شلیک کردند. ماشین وی پس از اصابت گلوله از جاده منحرف و منفجر شد”.
سالانه ده ها نفر از شهروندان عمدتا بلوچ در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در تیراندازی ماموران کشته می شوند، عمده این افراد کسانی هستند که به کار فروش و جا‌به جایی سوخت مشغول اند که حکومت ایران آن را قاچاق می نامد.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دی ماه ۹۷ با انتشار یک گزارش مشترک به بررسی عملکرد نیروهای نظامی و تلفات وارده به شهروندان به خصوص در نقاط مرزی کشور در محدوده زمانی سال ۲۰۱۸ پرداخته است.
بر اساس این گزارش، ۳۰۰ شهروند در ۱۱ استان کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به واسطه عمل قوای نظامی دچار حادثه شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...