Translate

۸ اسفند ۱۳۹۸

واقعیت های تالاب بحیره گمنام در ایران

نتیجه تصویری برای تالاب بحیره در اهوازکوت‌عبدالله، مرکز شهرستان کارون، منطقه‌ای قدیمی در کنار رودخانه کارون است. بنا به گفته فرماندار کارون، بخش وسیعی از مناطق مسکونی این شهر در محدوده یک تالاب قدیمی ایجاد شده است، تالابی که اراضی آن توسط مسئولان دولتی به مرور زمان به فروش رفت و اهالی روی خاک آن خانه ساختند و حالا خاک ضعیف تالاب، زیر مناطق مسکونی نشست کرده است.
نشست خاک و بالا آمدن سفره‌های آب زیرزمینی موجب شده که فاضلاب به خیابان‌ها بریزد و این وضعیت در هر بارندگی در خیابان‌ها و حتی حیاط منازل مسکونی کوت‌عبدالله دیده می‌شود.
نتیجه تصویری برای تالاب بحیره در اهواز
به محض بارندگی‌ در این منطقه، فاضلاب در مناطق مسکونی بالا می آید . چندین مکنده در مناطق مختلف در حال تخلیه فاضلاب هم قرار داده شده اما این مشکل تنها مربوط به بارندگی موقت و لحظه ای نیست بلکه با هر بارندگی، این وضعیت در شهرستان کارون به وجود می‌آید و تا مدت‌ها فاضلاب در مناطق باقی می‌ماند.


این وضعیت در محدوده بزرگی از شهر کوت عبدالله، از شمال آرامستان تا منطقه گاومیش‌آباد و از جنوب آرامستان تا مقر فرماندهی انتظامی ایجاد می‌شود. باید توجه داشت که این محدوده در سال‌های دور یک تالاب بوده است که به آن "بحیره" می‌گفتند. مردم به یاد دارند که کودکان در این تالاب بازی و شنا می‌کردند و اهالی ماهی و پرنده صید می‌کردند.

در رسانه ها اعلام شده که مردم به صورت غیراصولی و بدون خاک‌برداری مناسب و رعایت اصول فنی، روی خاک ضعیف تالاب اقدام به ساخت و ساز کردند. به مرور زمان این خاک پایین آمده و نشست کرده است زیرا به ویژه قسمت کنار آرامستان کوت عبدالله، خط‌القعر این تالاب بوده است و اکنون با هر بارندگی، این خاک بیشتر نشست می‌کند.موضوع اینجاست شما که بدون صدور مجوز اجازه هیچ ساخت و سازی به هیچ بشری نمیدید حالا که به اینجا رسید ما خبر نداشتیم و مردم خودشون بدون مجوز ما در اونجا ساخت و ساز کردند و تالاب را از بین بردند.عجب حرفیه !!!!!!!

ماندگاری آب پس از سیل خوزستان در امسال ، باعث افزایش سفره های آب زیرزمینی شده و باعث فرسایش و شسته شدن طبقات بالایی خاک شده.همین موضوع باعث شده زمین مناطق مسکونی روی تالاب قدیمی نشست کرده و در حال حاضر مردم نمیدونند در خانه هایشان زندگی کنند یا نه هر لحظه قرار است که آوار روی سرشان بریزد و یه تراژدی تلخ دیگری در ایران رغم بخورد!!

 چه کاری می‌توان برای این منطقه انجام داد، در حالی که کل منطقه نشست کرده است؟
متاسفانه آن موقعی که دولت میتونست آب مانده از سیل را برداشت و جمع آوری کنه ،اینکارو نکرده . حالا فکر میکنین کاری برای این اهالی این شهر انجام میده !!!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...