Translate

۱ شهریور ۱۳۹۸

قتل خاموش و تدریجی زندانیان سیاسی در زندان‌های مختلف

عدم مراجعه دادیار ناظر زندان باعث بروز مشکلات بسیاری برای زندانیان سیاسی شده است. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام وزیری، دادیار ناظر زندان ویژه زندانیان سیاسی بیش از هفت ماه است که وظیفه خود یعنی سرکشی و بازدید و رسیدگی به مطالبات قانونی زندانیان سیاسی را انجام نداده است.
این در حالی است که دادیار ناظر زندان طبق دستور دادستان موظف است هر هفته ۳ بار به زندان مراجعه کند تا بدین وسیله هم از تخلفات مسئولان زندان جلوگیری و هم خواسته های قانونی زندانیان سیاسی شنیده شود.
عدم مراجعه دادیار ناظر زندان باعث بروز مشکلات بسیاری برای زندانیان سیاسی شده است. از جمله این مشکلات میتوان به عدم اعزام زندانیان بیمار، مجروح و مصدوم به بیمارستان، عدم تحویل کتابهای آموزشی که حتی برخی از آنها بیشتر با مجوز دادیاران و روسای زندانها در اختیار زندانیان سیاسی قرار گرفته، شده و شوربختانه روزنامه نگاران، دانشجویان، کارگران و دگراندیشان که صرفا به دلیل طرح بیان حقایق، انتقاد و اطلاع رسانی، محکوم به تحمل حبس شده اند، حتی در زندان نیز مورد ظلم مضاعف قرار گرفتند.
آرش صادقی که در اثر بیماری سرطان دیگر حتی قادر به تکان دادن دست خود نیست.
مطلب احمدیان از بیماری بیضه به دلیل آسیب دیدگی رنج می برد و روح الله مردانی از ناراحتی های معده و گوارش و کبد رنج می برد. در بازجویی تحت شکنجه دچار ترومای بیضه شده و مورد درمان قرار نگرفته است. و بسیاری از زندانیان عقیدتی، سیاسی که مدتهاست از اعزام به مراکز درمانی محروم مانده اند.
علاوه بر مشکل درمان عدم تحویل کتابهای مجاز، که اکثر آنها آموزشی و دارای شابک است. یکی دیگر از مشکلات زندانیان علاوه بر محرومیت از مرخصی، اجرای طرح طبقه بندی زندانیان و محاکمه علنی بوده است. در این امر عباس خانی، نیز کم تقصیر نیست. علاوه بر این مشکلات می توان به فساد در دستگاه سازمان زندانها اشاره کرد که مسؤل رسیدگی به آنها دادیار ناظر زندان می باشد.
قتل خاموش و تدریجی زندانیان سیاسی در زندان‌های مختلف

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...