Translate

۱ شهریور ۱۳۹۸

صدور حکم حبس و شلاق علیه نسرین جوادی از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر

نسرین جوادی به ۷ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام اعظم خضری جوادی ( نسرین جوادی) از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و عضو هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی که در تاریخ ۱۵ مردادماه دادگاهی شده بود به هفت سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.
صدور حکم حبس و شلاق علیه نسرین جوادی از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر

براساس این حکم، خانم جوادی به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس تعزیری، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یکسال حبس و به اتهام «اخلال در نظم عمومی» به یکسال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. وی همچنین به محرومیت استفاده از گوشی هوشمند و اقلام مشابه و ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه ها و دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم شده است.
نسرین جوادی کارگر بازنشسته تجهیزات پزشکی و بازنشسته تأمین اجتماعی است که به همراه سایر کارگران و بازنشستگان در تجمع روز جهانی کارگر در مقابل مجلس دستگیر شده بود و پس از ۲۹ روز بازداشت به قید وثیقه از زندان آزاد گردید.
نسرین جوادی ۲۲ روز از دوران بازداشت خود را در سلول انفرادی و تحت شدیدترین بازجویی ها قرار داشت. نیروهای امنیتی در این مدت از هیچگونه اعمال فشار و آزار روانی وی فروگذار نکردند. مابقی دوران بازداشت نیز با انتقال نسرین به زندان قرچک و در میان زندانیان جرائم عادی وی را در شرایط خطرناکی قرار داده بودند.
شایان ذکر است که نسرین جوادی روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن دیگر از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس بازداشت و در تاریخ ۸ خرداد ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان قرچک آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...