Translate

۲۴ آذر ۱۳۹۷

افزایش محکومیت محمد نجفی وکیل دادگستری به ۱۴ سال حبس .


محمد نجفی وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر در زندان اراک مجدد در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری اراک به اتهام «نشر اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی» به یک سال زندان محکوم شده است.
این وکیل دادگستری پیش‌تر در پرونده‌ای دیگر به اتهام «اخلال در نظم عمومی و نشر اکاذیب» به سه سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده و از ششم آبان ماه برای گذراندن حکم در زندان به سر می‌برد.
همچنین در شعبه یک دادگاه انقلاب اراک روز دوشنبه ۵ آذر این وکیل دادگستری را به اتهام کمک به دولت متخاصم از طریق مصاحبه با رسانه‌های خارجی به ۱۰ سال حبس محکوم کرده بود.
لازم  به ذکراست که دیده‌بان حقوق بشر در آخرین بیانیه خود سرکوب وکلا در ایران را محکوم کرده بود.
مایکل پیج، معاون مدیر بخش خاورمیانه‌ی دیده‌بان حقوق بشر، گفت «ایران حالا نه تنها مخالفان، مدافعان حقوق بشر، و رهبران کارگری، که وکلای آنها را هم بازداشت و آزادی‌های بنیادینشان را جرم‌انگاری می‌کند. وکلا باید سنگ بنای حفاظت از حقوق متهمان باشند اما در چشم مقامات سرکوبگر ایران آنها صرفاً دشمنی دیگر هستند.

لازم به ذکر است که محمد نجفی، وکیل دادگستری شهر اراک است که به دلیل پیگیری مرگ مشکوک وحید حیدری، جوان معترض اراکی که در تظاهرات سراسری دی ۹۶ در اراک بازداشت و در زندان جان باخت، از سوی وزارت اطلاعات در تاریخ ۲۵ دی ماه ۹۶ بازداشت شد و تقریبا سه ماه بعد در تاریخ ۲۸ فروردین ۹۷ با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شد. دو پرونده در طی بازجویی‌ها برای او تشکیل شد که یکی از آنها به شعبه یک دادگاه انقلاب و دیگری در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری اراک برای رسیدگی منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...