Translate

۱۳ آبان ۱۳۹۷

درآمد 81 تا 106 میلیاردی شهرداری تهران از محل صدور مجوز قطع درختان

عضو كميسيون سلامت و محيط‌زيست شوراي شهر تهران در نشستي خبري در جمع خبرنگاران حاضر شدند تا از عملكرد يكساله اين كميسيون در شوراي پنجم گزارش دهند.
 این در حالی است که تا تاریخ 13 آبان 1397 درآمد حاصله شهرداری تهران از محل صدور مجوز مسكوني، تجاري جهت تغییر کاربری باغات برای پرورژهای درآمدزا که وابستگان به نهادهای دولتی از آن بهرمند می شوند به 106 ملیارد تومان رسیده است.
 
Bildergebnis für ‫درامد 106 میلیاردی دولت از قطع درختان تهران‬‎


به گزارش اعتماد، زهرا صدراعظم نوري در اين نشست با بيان اينكه در حال حاضر روند بررسي پرونده‌هاي باغات در كميسيون ماده ۷ به‌روز شده، درحالي‌كه پيش از اين متوسط بررسي هر پرونده ۱۶۰ تا ۱۸۰ روز بود، اين زمان را به ۱۸ روز كاهش داده‌ايم، گفت: در حال حاضر پرونده‌اي وجود ندارد كه ما به آن رسيدگي نكرده باشيم.
صدراعظم نوري در خصوص مصوبه برج باغ‌ها نيز توضيح داد: برخي مي‌گويند لغو مصوبه برج باغ‌ها به درآمدهاي شهر ضرر زده درحالي‌كه طي اين مدت ۱۲۸ هكتار باغ از اين محل تخريب شده و تنها يك درصد درآمد ۱۰ ساله شهرداري از اين محل كسب شده است.
وي به جرايمي كه شهرداري از محل جرايم باغات طي پنج ماهه ابتدايي سال كسب كرده، اشاره كرد و گفت: در اين مدت ۸۱ ميليارد درآمد از محل تخريب باغات به دست آمده كه صرف خريد دو باغ در مناطق ۷ و ۱۰ شده است.
در اين جلسه نيز دوباره موضوع باغ‌هاي تحت تملك بنياد مستضعفان مطرح شد . در همين زمينه نوري در پاسخ به سوالي در رابطه با ادامه تعامل شهرداري با بنياد مستضعفان در خصوص ۱۵ باغي كه در تملك اين بنياد است، تاكيد كرد: املاكي كه در اختيار بنياد مستضعفان قرار دارد بخشي واگذاري‌هاي مسكوني، تجاري و اداري شده و ارزش‌هاي طبيعي آن از بين رفته است اما در اين دوره پس از پيگيري‌هايي كه شورا در خصوص حفظ باغات انجام داد تعامل و همكاري خوبي بين شورا، شهرداري و بنياد مستضعفان ايجاد شد و بنياد اعلام كرد مديريت شهري در خصوص ۱۵ پلاكي كه به عنوان باغ دارد تعيين تكليف كند كه مساحت اين ۱۵ پلاك نزديك به ۱۵ هكتار است اما پس از تكميل شناسنامه باغات متوجه شديم بنياد ۴٠ پلاك باغ دارد نه ۱۵ پلاك كه بايد اين موضوع مورد بررسي قرار گيرد.
رييس كميسيون سلامت شوراي شهر تهران در خصوص روند كند صدور شناسنامه باغات يادآور شد: تاكنون ۶ هزار قطعه ارسال شده كه بايد تك‌تك اين باغات، گونه‌هاي مختلف گياهي در آن شناخته شود، بن درخت شناخته شود همچنين ۲۶۰۰ باغ متعلق به نهادهايي است كه حكم ورود به آن را نداريم و هر هفته به تدريج ۲۰ تا ۲۵ باغ اجازه ورود داده مي‌شود.
 این در حالی است که تا تاریخ 13 آبان 1397 درآمد حاصله شهرداری تهران از محل صدور مجوزمسكوني، تجاري جهت تغییر کاربری باغات برای پرورژهای درآمدزا که وابستگان به نهادهای دولتی از آن بهرمند می شوند به 106 ملیارد تومان رسیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...