Translate

۱۳ فروردین ۱۳۹۸

صدور حکم اعدام برای دو متهم در بندرعباس

دو زندانی متهم به قتل که در زندان مرکزی بندرعباس نگهداری می‌شوند، در آخرین روزهای سال گذشته به اعدام محکوم شدند. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، در آخرین روزهای سال ۱۳۹۷ حکم اعدام دو زندانی تبعه کشور افغانستان در زندان مرکزی بندرعباس به آنها ابلاغ شد.
این دو زندانی که هویتشان “ذبیح الله زکریا، ۴۲ ساله” و “ولید احمد، ۳۳ ساله” احراز شده است، از سه سال پیش به اتهام «قتل و حمل سلاح» بازداشت شده‌اند. بر اساس این گزارش، علاوه بر این دو زندانی، دست‌کم ۴ تبعه افغانستان دیگر که همگی با اتهام قتل بازداشت شده‌اند در این زندان نگهداری می‌شوند. بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد. بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (اول ژانویه ۲۰۱۸ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸) دست‌کم ۲۳۶ شهروند اعدام شدند و ۱۹۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۶ کودک-مجرم اشاره کرد و همین‌طور به محل اجرای ۱۳ حکم اعدام که در ملأعام بوده است. بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند. برای اطلاعات بیشتر به گزارش سالانه میلادی هرانا (ویژه ۲۰۱۸) مراجعه کنید.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...