Translate

۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

برای تنگه هرمز؛ ظریف هم به رجز خوانی پرداخت


ظریف: نیروهای آمریکایی برای عبور از تنگه هرمز باید با سپاه پاسداران صحبت کنند
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی عبور نیروهای آمریکایی از تنگه هرمز را منوط به صحبت با محافظ این تنگه یعنی سپاه پاسداران دانست.

به گزارش تسنیم، محمدجواد ظریف، در نشست مؤسسه جامعه آسیا در نیویورک، باز نگه داشتن تنگه هرمز را برای امنیت جمهوری اسلامی یک مسئله حیاتی دانست.
ظریف در خصوص عدم تمدید معافیت کشورهای وارد کننده نفت از ایران و تلاش دولت ترامپ برای به صفر رساندن صادرات نفت این کشور اظهار داشت: اگر اقدام احمقانه‌ای از آمریکا سر بزند و این کشور بخواهد جلوی ما را بگیرد، آن‌گاه باید خود را برای عواقب این کار آماده کند.
این در حالیست که پیش تر وزیر دفاع جمهوری اسلامی گفته بود نیروهای مسلح آمریکا باید خاورمیانه را ترک کنند و در غیر اینصورت با واکنش شدیدی روبرو خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرتیپ امیر حاتمی در سخنرانی خود در هشتمین کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو ضمن مخالفت شدید با گنجاندن سپاه پاسداران در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا گفت: زمان آن فرا رسیده که نیروهای تروریست فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا باید منطقه را ترک کنند و در غیر اینصورت با واکنش شدیدی روبرو خواهند شد.
وی تاکید کرد اگر نیروهای مسلح آمریکا اقدامات نسنجیده ای انجام دهند با واکنش بسیار شدید روبرو خواهند شد.
روحانی: با فرد چاقوکش مذاکره نمی کنیم
روحانی امروز در جلسه هیئت دولت با بیان این‌که ما همواره مرد مذاکره و دیپلماسی بوده همانطوری که مرد جنگ و دفاع هستیم، گفت: خواسته فرد چاقوکشی که به زور و به دروغ گفته می خواهد مذاکره کند، غیر قابل قبول است.
روحانی درباره آمادگی آمریکا برای مذاکره با جمهوری اسلامی گفت: اصلاً چنین نیست که برخی تبلیغ می‌کنند طرف آمریکایی، برای مذاکره آمادگی دارد، آمریکا اصلاً برای مذاکره آمادگی ندارد و اعمالی که انجام می‌دهد برای شکست ملت ایران (جمهوری اسلامی) است و قصد دارد، دومرتبه به ایران بازگردد.
روحانی افزود: مذاکره با آمریکا در صورتی میسر است که همه فشارها برداشته شود و از اقدامات غیرقانونی خود عذرخواهی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...