Translate

۱۳ فروردین ۱۳۹۸

افزایش فشار بر جامعه اهل سنت؛ ممانعت وزارت اطلاعات از سفر هاشم حسین پناهی به زاهدان

در آستانه‌ برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی طلاب دارالعلوم زاهدان، اداره‌ کل اطلاعات استان کردستان، با مخالفت با سفر هاشم حسین پناهی از مسئولان دفتر حاکم شرع مردمی کردستان به زاهدان مانع از حضور وی در این مراسم شد.
پیش از این وزارت اطلاعات با سفر کاک حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان نیز به نحو مشابهی مخالفت کرده بود. به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هشام حسین پناهی، مدرس مدرسه‌ی علوم دینی امام بخاری سنندج، و از مسئولین دفتر محکمه‌ی شرع کردستان، با مخالفت اداره اطلاعات این استان از شرکت در مراسم فارغ‌التحصیلی طلاب دارالعلوم زاهدان منع شد. این مخالفت که بصورت تلفنی به وی ابلاغ شده است در روزهای اخیر شامل کاک حسن امینی، حاکم شرع مردمی کردستان نیز شده بود. دفتر محکمه شرعی کردستان روز یکشنبه ۱۱ فروردین‌ماه با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید این خبر، “إعمال محدویت‌ها علیه رهبران و بزرگان اهل سنت” را ” خلاف شرع و قانون” دانسته و گفته است که “این اقداماتِ خلافِ عقل و عرف و دین و قانون، جز ایجاد بدبینی و نومیدی هر چه بیشتر در میان مردم نسبت به حاکمیت، فایده‌ی دیگری ندارد”. سال گذشته نیز وزارت اطلاعات از سفر مولانا گرگیج نیز جهت شرکت در همایش های دانش آموختگی مدارس دینی این استان نیز جلوگیری کرده بود. مولانا گرگیج مدیر دارالعلوم گالیکش و امام جمعه اهل سنت بلوچ آزاد شهر استان گلستان برای چندمین سال متوالی پیش از اقدام برای سفر و شرکت در همایش‌های فارغ‌التحصیلی که در راس آن مراسم دانش‌آموختگی دارالعلوم زاهدان است، از سوی ماموران امنیتی برای مشارکت در این همایش منع شده بود.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...