Translate

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

مرگ و مصدومیت دو کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

روز شنبه ۶ اردیبهشت ماه، دو کارگر در روستای اسلامیه واقع در شهرستان سیروان استان ایلام، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، دچار حادثه شدند. طی این حادثه یک کارگر مصدوم شد و کارگر دیگر جان خود را از دست داد. همچنین در خبری دیگر، مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان، از مرگ ۳۹ کارگر طی سال گذشته در اثر حوادث ناشی از کار در این استان خبر داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.


 شنبه ۶ اردیبهشت ماه  ۱۳۹۹، رضا خورانی، فرمانده انتظامی شهرستان سیروان در استان ایلام، از مرگ و مصدومیت دو کارگر در اثر سقوط ضایعات در یک کارگاه موزائیک سازی در روستای اسلامیه خبر داد.

وی ضمن اعلام این خبر گفت: “روز گذشته در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه منجر به فوت در کارگاه موزائیک سازی روستای اسلامیه از توابع بخش مرکزی شهرستان سیروان، بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری مرکزی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند”.

رضا خورانی افزود: “در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد چند نفر از شهروندان در حال بارگیری ضایعات و آهن آلات کارگاه موزائیک سازی بودند که به دلایل نامعلومی یک قطعه آهن سنگین از بوم جرثقیل رها و بر روی یک دستگاه خودرو نیسان سقوط و باعث فوت مرد ۵۱ ساله و شکستگی استخوان ران فرد دیگر شد”.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان سیروان، کارگر مصدوم به مراکز درمانی اعزام و جسد کارگر متوفی نیز پس از هماهنگی‌های لازم به پزشکی قانونی منتقل شده است.

مرگ ۳۹ کارگر در استان کردستان طی سال گذشته
به گزارش ایسنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان، اعلام کرد: “طی سال ۹۸ در استان کردستان ۳۹ کارگر بر اثر حوادث کار جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه تعداد فوت شدگان حوادث کار در سال ۹۷ را ۱۸ نفر اعلام کرد و افزود: “این آمار نسبت به سال ۹۷ رشد ۲۱ درصدی داشته است”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...