Translate

۸ مرداد ۱۳۹۸

شاپور احسانی راد به زندان اوین منتقل شد

 شاپور احسانی راد، فعال کارگری که روز گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، طی تماس تلفنی با خانواده خود از انتقالش به زندان اوین خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، شب دوشنبه ۷ مردادماه ۱۳۹۸، شاپور احسانی راد، فعال کارگری طی تماس تلفنی با خانواده خود از انتقالش به زندان اوین خبر داده است.

شاپور احسانی راد، روز گذشته توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت شد. از دلایل بازداشت وی تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی در دست نیست.
مطابق این گزارش پرونده آفای احسانی راد به شعبه ۴ دادسرای اوین ارجاع شده است. گفته می‌شود بازپرس پرونده اعلام کرده است که برای آزادی ایشان قرار وثیقه صادر شده اما موقتا برای تکمیل تحقیقات در بازداشت می‌ماند.
لازم به ذکر است که شاپور احسانی راد، نماینده اخراجی کارگران کارخانه پروفیل ساوه، از اعضای هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی و عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران است.
این فعال کارگری پیشتر در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به علت نمایندگی کردن اعتراض کارگران لوله و نورد صفا که در پی عدم پرداخت ۵ ماه دستمزد صورت گرفته بود، تحت عنوان تحریک کارگران، بازداشت و ۵ خردادماه همان سال به همراه جعفر عظیم زاده محاکمه و به زندان مرکزی ساوه منتقل شد. وی نهایتاً در تاریخ ۲۰ خردادماه با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.
بر اساس حکم صادره از شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ساوه در سال ۹۵، شاپور احسانی راد و جعفر عظیم زاده به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” و “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” هر کدام به ۱۱ سال حبس محکوم شدند.
این دو فعال کارگری نهایتا به موجب دادنامه صادره از شعبه هشت دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی که در تاریخ ۱ خردادماه ۹۶ به آنان ابلاغ شد، از بابت اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام”  تبرئه شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

خطر اجرای حکم قطع انگشتان دست هادی رستمی

 *هادی رستمی به اتفاق دو زندانی دیگر مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند که به اتهام سرقت به قطع انگشتان دست راست محکوم شده اند با خطر اجرای حکمشان د...